Followers

Tuesday, December 14, 2010

ILHAMKU 2

ILHAMKU2

ABAH,UMI YANG KU SAYANGI

Abah.....
Kau sumber ilhamku.
Umi.......
Kau sumber inspirasiku.
Abah......Umi......
Begitu banyak jasamu.
Kau taburkan baktimu.
Aku pohon pada Mu Tuhan.
Agar bisa ku balas balas jasa mereka.
Kurniakan mereka 1001 kesabaran.
Moga dapat mereka bertahan .
Mendidik aku.
Memberi aku 1001 nasihat.
Agar dapat aku menjadi.
Seorang insan.
Insan yang berguna.
Insan yang mampu mengorak 1001 langkah.
Langkah yang bisa mengubah nasib bangsaku.

Abah......Umi......
Jasamu.
Umpama pasir memutih di pantai.
Begitu banyak.
Namun tidak ramai yang mampu.
Menjadi berlian yang bermutu.
Yang berada di celahan kaca.
Yang boleh membalas jasa-jasa.
Insan yang bergelar ibu......bapa......
Nmaun aku......aku harap.
Aku berada dalam golongan.
Insan yang mammpu membalas jasa.
Jasa-jasa orang yang melahirkan dan membesarkan aku.
Iaitu abah dan umi yang aku sanjungi dan sayangi sehingga ke akhir hayatku.

No comments:

Post a Comment